منابع و مأخذ
آقاگدی پریسا و احمد اعتمادی (1391). «بررسی اثربخشی آموزش نظریه انتخاب و کنترل گلاسر بر تحول الگوی هویت نوجوانان». فصلنامه مطالعات روانشناختی، شماره 4: 55-33.
آلمال، فرنگیس (1390). «سیمای هویت اجتماعی جوانان ایرانی». فصلنامه مطالعات ملی. شماره 47: 148-121.
اخوان علاف، علیرضا؛ محمد شهبازی و محمد ناصری (1395). مدیریت تغییر و تحول سازمانی، کنفرانس نخبگان مدیریت، تهران.
بابایی، انسیه؛ فرشته بخشیان، آرام کریمیان و سیدرضا سعادت مهر (۱۳۸۹). «عوامل مرتبط با هویتیابی دانشآموزان دوره متوسطه استان مازندران». مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی. شماره 3: ۳۱۶-۳۰۷.
باباییفرد، اسدالله (۱۳۹۲). بحران هویت در جامعه معاصر ایران. تهران: چاپخش.
باقری معصومه رستنی، ایوب و محمد سلیماننژاد محمد (1398). «عوامل جامعهشناختی مؤثر ترشی گیری هویت اجتماعی دختران دانشآموز متوسطه شهر اهواز» مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، شماره 43.
جوادی یگانه، محمدرضا و جلیل عزیزی (1387). «هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه». فصلنامه تحقیقات فرهنگی. شماره 3: 213-183.
جوانمرد جواد، علیرضا رجایی و فرشید خسرو بور (1398). «اثربخشی رواندرمانی سنگر به شکل گروهی بر بحران هویت دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم». مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. شماره 1: ۱۱۱-۱۰۱.
حیدری شقایق (1396). «سنجش هویت جمعی ایرانیان؛ با تأکید بر مؤلفه دینداری». فصلنامه مطالعات ملی. شماره 2: 33-2.
خجسته، فردوس؛ علیرضا عصاره، ابراهیم حاجیانی و علیرضا عراقیه (1400). «چالشهای هویت ملی در برنامه درسی دوره متوسطه ایران». فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمانهای آموزشی. شماره 2: ۵۱-۲۹.
خدایار، ابراهیم و اعظم فتحی هلآبادی (1390). «هویت ملّی در کتابهای درسی آموزشوپرورش؛ موردمطالعه دوره متوسطه». فصلنامه مطالعات ملی. شماره 35: 52-27.
خلیلی، رضا و حامد مهربان اینچه برون (1400). «سیاست هویت، آموزشوپرورش و هویت ملی در ایران». فصلنامه مطالعات راهبردی. شماره 24: 63-33.
رضاییکلانتری، مرضیه؛ رمضان حسنزاده، جعفر موسوی و سیدمحسن کلایی (1390). «تأثیر مؤلفههای آموزشوپرورش در شکلگیری هویت ملی دانشآموزان». فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، شماره 3: 66-51.
رهبری، مهدی (1388). معرفت و قدرت، معمای هویت، تهران: کویر.
سیف، علیاکبر (1399). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش. تهران: دوران.
شعارینژاد، علیاکبر (1386). فلسفه آموزشوپرورش. تهران: امیرکبیر.
صادقی، علی اشرف و همایون مرادخانی (۱۳۹3). «برساخت گفتمانی هویت در کتابهای فارسی دوره ابتدایی». فصلنامه جامعه پژوهی فرهنگی. شماره 4: 88-59.
عباسزادهمرزبالی، مجید (1399). «آموزشوپرورش و ضرورت اتخاذ سیاست هویتی جامع بهمنظور تقویت هویت ملی در ایران». فصلنامه تخصصی علوم سیاسی، شماره 50: 77-57.
علیزاده اقدم، محمدباقر، محمد شیری، سجاد اوجاقلو (۱۳۸۹). «نقش آموزش در ارتقای شاخصهای هویت ملی (بررسی موردی دانشآموزان شهر زنجان)». فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 9: ۲۰۶-۱۸۱.
فتحیواجارگاه، کوروش (۱۳۸6). برنامه درسی بهسوی هویتهای جدید. تهران: آئیژ.
قادرزاده، امید (1393). «آموزشوپرورش و هویت دینی و ملی (مطالعه پیمایشی دانشآموزان مقطع متوسطه شهر بانه)». فصلنامه مطالعات ملی. شماره 3: 106-81.
کریمی (مله). علی و ندا پارسا (۱۳۹8). «سیاستگذاری هویت ملی و الزامات راهبردی آن برای ایران». فصلنامه مطالعات ملی. شماره 1: 30-3.
گلمحمدی، احمد (1381). جهانیشدن، فرهنگ و هویت. تهران: نشر نی.
لقماننیا، مهدی و احمد خامسان (1389). «جایگاه هویت ملی در نظام آموزشوپرورش ایران». فصلنامه علمی تحقیقات فرهنگی. شماره 2: ۱۷۱-۱۴۷.
محسنپور، بهرام (۱۳۷۹). مبانی برنامهریزی آموزشی. تهران: سمت.
محمدی، زهره و مرتضی لطیفیان (۱۳۸7). «بررسی قدرت پیشپراکندگی ابعاد هویتی فرزندان از طریق ابعاد فرزند پروری والدین در میان دانشجویان دانشگاه شیراز».
فصلنامه علمی ـ پژوهشی دانشگاه الزهرا. شماره 2: 56- 39.
معیری، محمدطاهر (1390). مسائل آموزش و پرورش. تهران: امیرکبیر.
مقصودی، مجتبی (1391). هویت و همبستگی ملی در نظام آموزشی ایران. تهران: انتشارات تمدن ایرانی.
مهرمحمدی، محمود (1379). بازاندیشی فرآیند یاددهی ـ یادگیری و تربیت معلم. تهران: انتشارات مدرسه.
موسیپور، نعمت ا... (1382). مبانی برنامهریزی متوسطه. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
موسیپور، نعمتا... (1391). برنامهریزی آموزش متوسطه. مشهد: آستانقدس رضوی.
نصری، قدیر (1392). «امنیت جامعهای به مثابه هسته حیاتی امنیت ملی پایدار». فصلنامه امنیت پژوهی. شماره 14: 91-61.
نوشادی، محمودرضا؛ بابک شمشیری و حبیب احمدی (۱۳۹0). «نقش و کارکرد کتابهای تعلیمات اجتماعی پنجم دبستان سوم راهنمایی در شکلگیری هویت ملی». فصلنامه پژوهشهای برنامه درسی. شماره 1: 167-139.
Alfano, Maria Rosaria. (2005). Centralization and Decentralization of Public Policy in a Complex Framework. Eurasian Journal of Business and Economics, 2009, 2 (3), 15-34.
Baykut, S. Erbil, C. Ozbilgin, M. Kamasak, R. & Bağlama, S. H. (2021). The impact of the hidden curriculum on international students in the context of a country with a toxic triangle of diversity. The Curriculum Journal, 00, 1– 22.
Billant, N. Saunders, P. (2002). SIX questions about civility, Center for Independent Studies, Ocacational paper (82), Sydney.
Brewer, Marilynn & Masaki Yuki, (2007); "Culture and Social Identity", in Handbook of Cultural Psychology, edited by S. Kitayamma and Cohen, New York: The Gilford Press.
Canli, S. & Demirtaş, H. (2018). The impact of globalization on teaching profession: The global teacher.Journal of Education and Training Studies, 6(1), 80-95.
Cassan, Guilhem& Vandewalle, Lore. (2021). Identities and public policies: Unexpected effects of political reservations for women in India, World Development (143):1-14.
Cerna, Lucie. (2013). The Nature of Policy Change and Implementation: A Review of Different Theoretical Approaches, Orgnization for Economic Co-Operation and Development (OECD).
Erikson, Erik. (1959).Identity: Youth and Crisis, N.Y.Norton.
Correa, Elaine; Hall, Doris. (2021). Identity Politics and the Politics of Learning: Challenges to Teaching in a Culture of Fake News, Alternative Facts, and Multiple Truths, Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, Vol. 21, No. 4, December 2021, pp. 30-47.
Gold, Bernadette; Junker, Robin; Wissemann, Melisa; Klassen, Christine; Holodynski, Manfred. (2021). Are good observers good classroom managers? The relationship between teachers’ professional vision and their students’ ratings on classroom management, International
Journal of Educational Research, Volume 109,
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101811.
Magnusson, Jennie. (2021). TheFunctions of Textbooks: A Textbook Analysis of Text Genres and their
Representation, Jonkoping University, School of Education and Communication. 1-25.
Mithans, Monika & Grmek, Milena. (2020). The Use of Textbooks in the Teaching-Learning Process. In book: New Horizons in
Khalid, Fariza. (2019). Students’ Identities and its Relationships with their Engagement in an Online Learning Community. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 14. 4. 10.3991/ijet.v14i05.8196.
Subject-Specific Education: Research Aspects of Subject-Specific Didactics 201-228.
Pratt, A. B. (2020). Curriculum in conflict: How African American and Indigenous educational thought complicates the hidden curriculum. The Curriculum Journal, 31(1), 97– 114.
Visscher, K. Heusinkveld, S. & O’Mahoney, J. (2018). ‘Bricolage and identity work’. British journal of management, 29(2), 356-372.
Widiatsih, Asri & Ulfatin, Nurul & Arifin, Imron & Supriyanto, Achmad. (2016). Management of the relationship between school and society based on the local wisdom of madura to improve the quality of education. IOSR Journal of Humanities and Social Science. 21(10): 13 - 19.
Woodward, Kath. (2000). Questioning identity; gender, class, nation, London: Rout ledge, The Open University.
Yoder, A.E, (2000). Barriers to ego identity status formation: a contextual qualification of Marcia’s identity status paradigm. Journal of Adolescence, 23, 95-106.