درباره نشریه

درباره نشریه

این فصلنامه به گسترش، ارتقاء و انتشار دستاوردها و یافته‌های تحقیقاتی در زمینه برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، مدیریت فرهنگی در کشور و ابعاد مختلف آن مانند آینده‌پژوهی، تحلیل‌های سیاستی، ارزیابی خط‌مشی‌ها، ارائه پیشنهادات سیاستی، تجزیه و تحلیل ساختارهای مدیریتی، مالی، تصمیم‌گیری فرهنگی و موضوعاتی از این قبیل می‌پردازد تا بواسطه آن دانش مطالعات راهبردی در حوزه فرهنگ تقویت و زمینه تحقق اهداف و سیاست‌های فرهنگی کشور فراهم آید.

 با عنایت به انواع بحران‌ها و چالش های فرهنگی در کشور سیاست فرهنگی یک حوزه بسیار مغفول و در عین حال پراهمیت برای سیاست گذاران ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری است و بنابراین جا دارد فضاهای علمی و پژوهشی بیشتری برای تولید ارائه پژوهش های مرتبط فراهم گردد که انتظار می رود فصلنامه مطالعات راهبردی فرهنگ در این زمینه موثر باشد.

تاریخچه انتشار

این فصلنامه از شمارۀ بهار 1400 براساس مجوز شمارۀ 86080 معاونت مطبوعات و به صورت منظم ابتدای هر فصل  با همکاری انجمن برتر  ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات  به شماره تفاهمنامه 140064-پ  منتشر می‌شود.

براساس آئین‌نامه نشریات علمی مصوب 1398/02/01  کمیسیون نشریات علمی کشور وزارت علوم، فناوری و تحقیقات، از بهار 1401، با عنایت خداوند متعال و  نظارت وزارت عتف و ISC به «رتبه علمی» رسید.

 

♣  ناشر: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

 ♣ حوزۀ تخصصی: سیاستگذاری فرهنگی و راهبردی 

♣ زبان مجله: دو زبانه؛ فارسی با چکیده انگلیسی

♣ نوبت انتشار: فصلنامه

♣ نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی

♣ زمان داوری: میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقاله کمتر از 3 ماه

♣ نوع داوری: حداقل 2 داور، دوسویه‌ناشناس + 1 داور تطبیقی

♣ درصد پذیرش مقالات: 12 درصد

♣ نمایه‌شده: بله

♣ دسترسی به مقاله‌ها: رایگان (تمام متن)

♣ تفاهمنامه:  انجمن برتر  ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات  به شماره تفاهمنامه 140064-پ

♣ هزینه انتشار: ندارد

♣ ایمیل مجله:               nashrieh@ricac.ac.ir

♣ ایمیل پشتیبان:      rmehri110@gmail.com

مشابهت‌یاب 
این نشریه عضو سامانه مشابه‌یاب متون علمی همیاب - سیناوب است و از آن تبعیت می‌کند. 

درج کد  DOI 
این نشریه برای مقالات منتشر و در دست انتشار کد DOI بین‌المللی استفاده می‌کند.

هزینه های پردازش مقاله
قابل توجه پژوهشگران و نویسندگان محترم که در ارتباط با فصلنامه مطالعات راهبردی فرهنگ هستند، کلیه خدمات این فصلنامه به نویسندگان محترم تا زمان اخذ مجوز علمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، به صورت رایگان می باشد. لکن پس از اخذ مجوز علمی به استناد بخشنامه های صادره وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هیئت تحریریه محترم نسبت به میزان و نحوه اخذ هزینه مقالات تصمیم گیری نموده و به اطلاع نویسندگان ارجمند خواهیم رسانید. 

هزینه اشتراک
این نشریه به صورت الکترونیکی با دسترسی آزاد در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می گیرد و هیچ هزینه اشتراکی برای مخاطبان وجود ندارد. 

سیاست های دسترسی باز و کپی رایت 
نشریه «مطالعات راهبردی  فرهنگ» یک فصلنامه با دسترسی باز است به این معنی که دسترسی به تمامی مقالات این نشریه آزاد و رایگان است و مقالات بلافاصله پس از انتشار در وبسایت نشریه قابل دسترس خواهند بود. این نشریه تحت شرایط و معیارهای مجوز Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC-BY  4.0)  منتشر می شود و دارندگان مجوز فقط در صورت استناد به مقاله منتشر شده اصلی می توانند آثار را کپی، توزیع، نمایش و ایجاد کنند. در این نشریه نویسندگان صاحب حق چاپ (کپی رایت) محتوای مقالات می باشند. 

  سیاست‌های انتشار
فصلنامه «مطالعات راهبردی فرهنگ» در بررسی و انتشار مقالات، پیرو کمیته اخلاق نشر(COPE)  است و مطابق با قوانین اخلاقی با بالاترین استانداردهای اخلاقی مطابقت دارد. نویسندگان در زمان ارسال مقاله باید تعهد دهند که مقاله آنها حاصل یک کار پژوهشی اصیل است و در جای دیگری به هیچ زبانی منتشر و یا برای بررسی به نشریه دیگری ارسال نشده است. قوانین و قراردادهای مربوط به حق چاپ باید توسط نویسندگان رعایت شود. هر نوع سرقت ادبی غیراخلاقی است و غیرقابل قبول است. برای کسب اطلاعات در مورد این موضوع در انتشار و دستورالعمل های اخلاقی، لطفاً به http://publicationethics.org مراجعه کنید.