منابع و مأخذ
ابوالفضلیکریزی، حسین و ابوالفضل پسندیده (1400). «تحلیل محتوای سیاستهای فرهنگی و موانع توسعهای آن در دوران جمهوری اسلامی». فصلنامه مطالعات راهبردی فرهنگ. شماره 4: 29-9.
امیرپور، مهناز و شفیع بهرامیان (1394). مبانی کلی نظریههای ارتباطجمعی. انتشارات جامعهشناسان
بهزادی، کامران؛ سعید امام قلیزاده و حمیدرضا رضوی (1400). «شناسایی مؤلفههای توسعه فرهنگی یک مطالعه کیفی پیرامون مراکز فرهنگی با رویکرد تجزیهوتحلیل سلسلهمراتبی». فصلنامه مطالعات هنر اسلامی. شماره 44: 101-91.
بیکمحمدی، حسن؛ فضل اله کریمی قطبآبادی و شاپور شکوهی (1396). «تحلیل شاخصهای توسعه فرهنگی (مطالعه موردی: شهرستانهای استان فارس)». فصلنامه مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی. شماره 1: 68-53.
ترابی، یوسف؛ حسین اسماعیلی و سیاوش بهرامی (1399). رسانه ملی و مدیریت مقابله با تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی، فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی، شماره 63: 122-97.
توکلی، فائزه (1390). «نقش رسانهها در دموکراسی فرهنگی جهان معاصر». فصلنامه مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. شماره 1: 98-85.
حاجینژاد، علی؛ ابوذر پایدار و آیدا الاالدین وندی (1395). «تبیین جایگاه برنامههای تلویزیونی در ارتقای سطح توسعه فرهنگی زنان روستایی (دهستان کیارغربی، شهرستان کیار)». فصلنامه برنامهریزی فضایی (جغرافیا). 58-39.
خانیکی، هادی (1376). رسانههای جمعی و امنیت ملی، چاپ اول، جلد دوم، تهران: انتشارات وزارت کشور.
خجسته باقرزاده، حسن (1398). «شناسایی عوامل کلیدی رسانهای در سیاستگذاری برای رادیو- تلویزیون ایران». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. شماره 4: 137- 109.
دادگران، محمد (1396). مبانی ارتباطات جمعی. انتشارات مروارید.
رستمعلیزاده، ولیالله (1386). «نقش رادیو در توسعه فرهنگی اجتماعی با نگاهی به ایران». فصلنامه رادیو. شماره 3: 10-5.
رفیع پــور، فرامــر (1382). آناتومی جامعه، تهران: شــرکت ســهامی انتشارات.
روشندلاربطانی، طاهر و سمیه لبافی (1391). «تبیین عوامل مؤثر بر فرآیند سیاستگذاری رسانهای در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران». فصلنامه رسانه، شماره 1: 148-131.
روشــه، گی (1381). تغییرات اجتماعی. ترجمۀ منصور وثوقی، تهران: نی.
زارعی، هادی؛ لیلا نیرومند و سمیه تاجیک اسماعیلی (1399). «نقش ارتباطات مشارکتی در آموزش فناوریهای نوین تولید به کشاورزان». فصلنامه علمی پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 53: 95-77.
سودمند، نیلوفر؛ فرهاد امامجمعه و عالیه شکربیگی (1401). «تحلیل جامعهشناختی نقش فضا و معماری فرهنگسراها در توسعه پایدار فرهنگی (مطالعه موردی: فرهنگسراهای شهر تهران)». مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران. شماره 2: 18-7.
سورین، ورنر و تانکارد، جیمز (1381). نظریههای ارتباطات، چاپ اول. ترجمۀ علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شجاعی، ئاسو (1399). نقش سواد رسانهای انتقادی در کارآفرینی رسانهای، چاپ اول، انتشارات مینودر.
شهرامنیا، امیرمسعود و مرضیه چلمقانی (1390). «سیاستگذاری فرهنگی در ایران دوران اصلاحات از منظر انتقادی». مجله علمی تخصصی پژوهشهای سیاسی، شماره 2: 24-9.
فرهنگی، علیاکبر (1380). بررسی وضعیت رسانهها در حوزه جوانان، گزارش ملی جوانان.
فرهنگی، علیاکبر و عطاءالله ابطحی (1391). «آینده رادیو؛ رادیوی آینده10»، ماهنامه علمی تخصصی صدای جمهوری اسلامی ایران. شماره 60: 147-127.
قادری، صلاحالدین؛ حسین ایمانی جاجرمی، مسعود گلچین و مجتبی بیات (1400). «تأملی بر صور سیاستگذاری فرهنگی در مدیریت شهری موردمطالعه: مدیریت شهری تهران (1396-1368)». فصلنامه توسعه محلی (روستایی- شهری). شماره 2: 396- 371.
قنبری، عباس (1382). «جایگاه ارتباطات در برنامههای توسعه ایران». فصلنامه رسانه، شماره4 :89-97.
کاستلز، مانوئل (1389 الف). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ؛ ظهور جامعۀ شبکهای. ترجمۀ احد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران، طرح نو.
کاستلز، مانوئل، (1389 ب). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ؛ ظهور جامعۀ شبکهای. ترجمۀ احد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران، طرح نو.
گلشنی، علیرضا؛ علی جدیدی و صالح اسکندری (1391). «نقش رسانهها در توسعه سیاسی و اجتماعی با تأکید بر جامعه معناگرای ایران». پژوهشهای سیاسی، شماره 1: 28-5.
مجاور شیخان، محمد؛ صدیقه ببران و علیاصغر کیا (1399). «نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات میان فرهنگی»، نشریه رسانه و فرهنگ، شماره 10: 292-273.
محمدی، حمید و اکبرنصراللهی (1400). «راهبردهای شورای عالی فضای مجازی در سیاستگذاری رسانههای نوین ارتباطی». راهبرد اجتماعی فرهنگی. شماره 3: 156-129.
مرزبان، اسماعیل؛ محسن قدمی، سیدرضا صالحی امیری و عباس طلوعی (1400). «تبیین فرآیندهای اصلی مدیریت استراتژیک متعادل در رسانه ملى». مجله مدیریت فرهنگی. شماره 52: 145-126.
مطلبی، مسعود؛ اردشیر کاظمی و حوریه امجدی (1396). «سیاستگذاری فرهنگی و رسانههای اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛ چالشها و راهکارها». فصلنامه پژوهشهای سیاسی و بینالمللی، شماره 33: 107-79.
معتمدنژاد، کاظم (1383). «یونسکو و سیاستگذاری ملی ارتباطات در کشورهای درحالتوسعه». فصلنامه رسانه، شماره 5: 25-12.
مک کوایل، دنیس (1388). درآمدی بر نظریۀ ارتباطات جمعی. ترجمۀ پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مک کی، هیو (1386). تحقیق در جامعه اطلاعاتی. ترجمۀ رامین کریمیان، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مهرآراد، محمدحسین؛ کریم حمدی و مریم خلیلی عراقی (1401). «شناسایی و اولویتبندی پیشرانهای توسعه فرهنگسازمانی در شرکت ملی گاز ایران با استفاده از روش دلفی فازی». مدیریت فرهنگسازمانی، شماره 1: 141-119.
میریوسفی، سیدجلیل و حسین بخشنده (1399). «شناسایی و اولویتبندی عوامل رسانههای جمعی مؤثر در توسعه فرهنگ سیاسی ورزش قهرمانی»، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 2: 520-501.
نجفبیگی، رضا و عزیزآبادی فراهانی (1387). «طراحی مدل اندازهگیری تأثیر رسانه ملی در توسعه فرهنگی». مجله مدیریت فرهنگی. شماره 2: 22-1.
نصیری، بهاره (1388). جهانیشدن رسانهها و چالش سیاستگذاری رسانههای ملی. معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی. دفتر گسترش تولید علم.
Anila, Saleem, Wajiha, Raza Rizvi, Muhammad Rashid Khan, Maria Saleem. (2022). Radio Pakistan: A catalyst for change in agriculture. PalArch's Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 18 (08). 5082-92.
Edwards, David and, Cromwell, David (2006), Guardians of power, The Myth of the Liberal Media, Pluto Press.
Eniolaa, A., Olorunlekea, G., Akintimehina, O., Ojekab, L., & Oyetunji, B. (2019).
"The impact of organizational culture on total quality management in SMEs inNigeria", Journal Homepage, 5(8), pp. 1-10.
Hawkes, J. 2004, The Fourth Pillor OfSustainability-Cultural Essential Role in public Planning, Victoria:
Cultural Development Network.
Holyns, Hogan, Eme, Ohain, Vivian, Dien. (2022). Radio and Diffusion of Innovations: A Study of Waste Management in Cross River State, Nigeria, (2) 2. 266-275
Pak.J.Agri.Sci. (2021). 58 (2), 731-738ISSN (Print) 0552-9034.Anka, Mihajlov Prokopović, Marija Vujović. (2021). (7) 2, 97 -106.
Tal, Laor (2022). Radio on demand: New habits of consuming radio content, 23(6), 660–670.
Vernon; rwonline; (2010).http://www. rwonline.com/article/radios-future may-be-in-the-clo.
Zichen He, Danian Li. (2021). Application of Big Data Technology in the Development of Network Radio and Television Station. CONVERTER, 2021(7), 434-440.