منابع و مأخذ
آبوت، پاملا و کلر والاس (1376). درآمدی بر جامعهشناسی نگرشهای فمینیستی. ترجمۀ مریم خراسانی و حمید احمدی. تهران: نشر دنیای مادر.
اشتریان، کیومرث (1381). روش سیاستگذاری فرهنگی. تهران: نشر کتاب آشنا.
بیانیان، علی (1390). هویت اجتماعی زنان. تهران: نشر فدک.
پیشگاهیفرد، زهرا و امیر قدسی (1389). «نظریههای فرهنگی فمینیسم و دلالتهای آن بر جامعه ایران». فصلنامه مجله پژوهش زنان. شماره 3: 132ـ109.
چایچی ملتشاهی، لادن (1388). بررسی موانع ارتقا شغلی زنان در شرکت مخابرات شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران.
خزائی، زینب (1390). عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر اشتغال زنان (شهر قائن). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور قائن.
رفعت جاه، مریم و سمیه قربانی (1390). «تأثیر سرمایه اجتماعی بر ارتقای شغلی زنان». فصلنامه مجله زن در توسعه و سیاست. شماره 1: 146ـ117.
شاطری، پرستو (1390). «رویکردهای موجود درمورد نقش زنان در توسعه». بازیابیشده در:
pooyeshwhc.ir./paper/view/16311
ضرغامیفرد، مژگان و محمدرضا بهبودی (1393). «پدیده صخره شیشهای: بررسی تجربهها و چالشهای زنان در پستهای رهبری سازمان». فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی، شماره 2: 211ـ191.
قادرزاده، امید و فاطمه رضازاده (1398). «مطالعه تجربه زیسته و درک مشارکت زنان از مشارکت در نهادهای مدنی». فصلنامه جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، شماره 6: 96ـ63.
کلمن، جان (1390). بنیادهای نظریه اجتماعی. ترجمۀ مریم مدنی. تهران: نشر مروارید.
گیدنز، آنتونی (1381). تجدد و تشخص جامعه و هویت شخص در عصر جدید. ترجمه ناصر موفقیان. تهران: نشر نی.
مردآور، محمد (1394). بررسی تأثیر ارتقای شغلی کارکنان بانک سپه شعب تهران بر انگیزه و کارایی آنان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی (1398). بازیابیشده در:
https://ssicenter.mcls.gov.ir/
نصیری، علی (1393). «موانع دستیابی زنان به پستهای مدیریتی». فصلنامه پژوهش زنان، شماره 4: 85ـ81.
نظیری، مصطفی (1392). بررسی رابطه جنسیت و پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی با ارتقای شغلی کارکنان نمایندگیهای ایران خودرو در شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، پژوهشگاه علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد واحد گرمسار.
نعیمی، گیتا و علی نظری (1391). «بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و تعارض کار خانواده با عملکرد شغلی کارکنان مرد». فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، شماره 10: 72-57.
نیری، شهرزاد (1394). دنیای شیشهای زنان دانشگاهی؛ واقعیتی نامشهود. همایش زن و مدیریت در آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دوره 1، 5 اسفند 1394.
همایون، محمدعلی (1387). «درآمدی بر مفهوم و روش سیاستگذاری فرهنگی درسهایی برای سیاستگذاران». دوفصلنامه اندیشه مدیریت، شماره 2: 35ـ5.
یزد خواستی، بهجت و حسین علی میرزایی و لاله فتحی (1388). «مطالعه نگرش شاغلان سازمانهای دولتی استان آذربایجان شرقی نسبت به تصدی پستهای مدیریتی توسط زنان». فصلنامه پژوهش زنان، شماره 2: 130ـ113.
Bruckmuller, S., Ryan, M. & Rink, F. (2014). ‘Beyond the Glass Ceiling: The Glass Cliff and Its Lessons For Organizational Policy’. Social Issues and Policy Review, 8(1), 202–232.
Brush, C. G. & Hisrich, R. D. (2002). ‘Women-owned businesses: An exploratory study comparing factors affecting performance’. Research Institute for Small & Emerging Business (Rise), Working Paper 00-02, Washington DC.
Kattara, H. (2011). ‘Career challenges for female managers in Egyptian hotels’. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17(3), 238-251.
Mainzer, K.L., Baltxley, P. & Heslin, K. (1990). ‘Everybody Can Create Everybody Can Service’. Educational Leadership, 6(8), 5-8.
Roos-smith, A. & Huppatz, k. (2010). ‘Management, Women and Gender Capital’. Gender Work and Organization, 5(17), 34-36.