نگاه جامعه شناختی به عملکرد رسانه ها در نابرابری پخش رویدادهای ورزشی

محمد سعید کیانی؛ لیلا نظری

دوره 3، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 115-152

https://doi.org/10.22083/scsj.2023.415120.1121

چکیده
  رسانه‌ها از طریق تطابق یا چالش دادن نقش‌های جنسیتی متداول و ترتیب‌دهی دیدگاه‌های جامعه به ورزش زنان تأثیر می‌گذارند. ورزش به‌طورمعمول به‌عنوان یک دنیای مردانه در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از افراد معتقدند که ورزش زنان جذابیت کمتری دارد. هدف این تحقیق، تحلیل جامعه‌شناختی نقش رسانه‌ها در ترویج نابرابری در پوشش رویدادهای ورزشی ...  بیشتر