تعلیم‌وتربیت با رویکرد انسان‌شناسی فرهنگی؛ چیستی و مؤلفه‌ها

الهام زارع؛ بابک شمشیری؛ محمدحسن کریمی؛ شهرزاد شاهسنی

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1402، ، صفحه 109-141

https://doi.org/10.22083/scsj.2024.428992.1131

چکیده
  مقاله حاضر ضمن تأکید بر اینکه انسان موجودی فرهنگی است و تمام ابعاد زندگی وی متأثر از فرهنگ است، با رویکردی بینا­رشته­ای، به بررسی چیستی، چرایی، ابعاد و مؤلفه‌های تعلیم­وتربیت از منظر انسان­شناسی فرهنگی و لزوم توجه به چنین رویکردی در نظام­های آموزشی برای به­دست­آوردن شناخت و فهم همه­جانبه و مطلوب از انسان و سپس برنامه­ریزی ...  بیشتر