پدیدارشناسی تجربه زیسته نوجوانان کاربر از خودزشت انگاری متأثر از اینستاگرام

زهرا شفیعی؛ نرگس عطریان

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 161-192

https://doi.org/10.22083/scsj.2023.384040.1091

چکیده
  تقریباً تمام افراد در مرحله ­ای از زندگی خود (به‌خصوص در طول بلوغ یا میان‌سالی) نارضایتی­ هایی را نسبت به شکل یا جنبه ­ای از ظاهر خود تجربه می ­کنند. بااین‌وجود نگرانی یا نارضایتی مزمن در مورد ظاهر مسأله­ای کاملاً متفاوت از این نگرانی­های معمول و به شکل هشداردهنده‌ای در حال رایج شدن است. تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام ...  بیشتر

ثبت و تحلیل نقش ستارگان موسیقی پاپ و رپ ایرانی در هویت‌یابی و جامعه‌پذیری هواخواهان نوجوان ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام (موردمطالعه: امیرحسین تتلو و سید حسین موسوی (ملقب به تهی))

فرید عزیزی؛ حمید عزیزی

دوره 1، شماره 3 ، آذر 1400، ، صفحه 101-126

https://doi.org/10.22083/scsj.2021.144756

چکیده
  در ایران ستارگان موسیقی پاپ و رپ تأثیرات خاصی بر جماعت‌­های هواخواه جوان و نوجوان از حیث هویت‌­یابی، سبک زندگی و الگوهای مصرفی بر جای گذاشته‌­اند. هدف پژوهش پیش رو ثبت و تحلیل نقش ستارگان موسیقی پاپ و رپ ایرانی در هویت‌­یابی و جامعه‌­پذیری هواخواهان نوجوان ایرانی در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام بود. این پژوهش از نوع کیفی و با ...  بیشتر

تحلیل کیفی تکنیک‌های اقناعی اینستاگرامی در مشارکت انتخاباتی اسفند 1398

مهدی فرج اللهی؛ لیلا نیرومند؛ نادر صادقی لواسانی نیا

دوره 1، شماره 3 ، آذر 1400، ، صفحه 127-146

https://doi.org/10.22083/scsj.2021.144757

چکیده
  نقش رسانه‌های نوین در مشارکت انتخاباتی مسجل شده است، اما این تأثیرات بر عالم سیاست به‌مانندِ گذشته واحد، یکسان و نشئت‌گرفته از سیاست‌های حاکم نیست، بلکه دچار تکثرگرایی شده و حتی ممکن است مخالف سیاست‌های حاکم عمل کند. لذا، شناخت تأثیرات و نوع عملکرد رسانه‌های نوین، که در این مطالعه منحصر به اینستاگرام شده، از اهمیت زیادی برخوردار ...  بیشتر