پدیدارشناسی تجربه زیسته نوجوانان کاربر از خودزشت انگاری متأثر از اینستاگرام

زهرا شفیعی؛ نرگس عطریان

دوره 2، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 161-192

https://doi.org/10.22083/scsj.2023.384040.1091

چکیده
  تقریباً تمام افراد در مرحله ­ای از زندگی خود (به‌خصوص در طول بلوغ یا میان‌سالی) نارضایتی­ هایی را نسبت به شکل یا جنبه ­ای از ظاهر خود تجربه می ­کنند. بااین‌وجود نگرانی یا نارضایتی مزمن در مورد ظاهر مسأله­ای کاملاً متفاوت از این نگرانی­های معمول و به شکل هشداردهنده‌ای در حال رایج شدن است. تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام ...  بیشتر

تحلیل کیفی تکنیک‌های اقناعی اینستاگرامی در مشارکت انتخاباتی اسفند 1398

مهدی فرج اللهی؛ لیلا نیرومند؛ نادر صادقی لواسانی نیا

دوره 1، شماره 3 ، آذر 1400، ، صفحه 127-146

https://doi.org/10.22083/scsj.2021.144757

چکیده
  نقش رسانه‌های نوین در مشارکت انتخاباتی مسجل شده است، اما این تأثیرات بر عالم سیاست به‌مانندِ گذشته واحد، یکسان و نشئت‌گرفته از سیاست‌های حاکم نیست، بلکه دچار تکثرگرایی شده و حتی ممکن است مخالف سیاست‌های حاکم عمل کند. لذا، شناخت تأثیرات و نوع عملکرد رسانه‌های نوین، که در این مطالعه منحصر به اینستاگرام شده، از اهمیت زیادی برخوردار ...  بیشتر