افتخاری، اصغر و سیدمحمدصادق کاظمی (1396). «مدل اقناع افکار عمومی در قرآن». فصلنامه پژوهشهای راهبردی سیاست، شماره 52: 39ـ9.
حسنی، حسین (1398). رسانه اجتماعی اینستاگرام؛ زندگی روزمره و فرهنگ دیداری. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
سعدیپور، اسماعیل، علیرضا خوشگویانفرد و معصومه طالبی دلیر (1390). اثرسنجی در حوزه رسانه با تأکید بر تلویزیون. تهران: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات.
شفقی، مریم (1391). «کنش گفتاری وعدهووعده در گفتمان سیاسی». دوماهنامه جستارهای زبانی، شماره 2: 158ـ141.
صمدی، مهران و شورش شاهمحمدی (1397). «مطالعه رابطه بین میزان هویتپذیری قومی و مشارکتپذیری سیاسی با مصرف
رسانهای شهروندان ارومیه». فصلنامه مطالعات جامعهشناسی، شماره 39: 58ـ43.
فراستخواه، مقصود (1398). روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تأکید بر نظریه بر پایه (گراندد تئوری GTM). تهران: انتشارات آگاه.
قادرزاده، امید، فاطمه شریفی و الناز حسنخانی (1398). «مشارکت سیاسی و عوامل مرتبط با آن، مطالعه پیمایشی دانشجویان
دانشگاه کردستان». فصلنامه مطالعات توسعه اجتماعیـفرهنگی، شماره 4: 129ـ93.
کیا، علیاصغر و رحمان سعیدی (1392). مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع. تهران: روزنامه ایران، مؤسسه انتشاراتی.
هارپر، کریستوفر (1391). رسانههای نوین. ترجمه علیاصغر کیا. تهران: انتشارات علم.
Afaf, N. A., Basit, A., Nurlukman, A. D., Wahyono, E., & Fadli, Y. (2019, November). ‘Social Media in The Public Sphere, Network Society, and Political Branding’. In International Conference on Democratisation in Southeast Asia (ICDeSA 2019) (pp. 76-79). Atlantis Press.
Bode, L., Hanna, A., Yang, J., & Shah, D. V. (2015). ‘Candidate networks, citizen clusters, and political expression: Strategic hashtag use in the 2010 midterms’. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 659(1), 149-165.
Boulianne, S. (2015). ‘Social media use and participation: A meta-analysis of current research’. Information, communication & society, 18(5), 524-538.
Carlsson, A. D. A. (2017). ‘Persuasion in Social Media: A Study of Instagram Influencers’ Usage of Persuasive Speech Acts’. Linnaeus University.
Conover, M. D., Gonçalves, B., Ratkiewicz, J., Flammini, A., & Menczer, F. (2011, October). ‘Predicting the political alignment of twitter users’. In 2011 IEEE third international conference on privacy, security, risk and trust and 2011 IEEE third international conference on social computing (pp. 192-199). IEEE.
Girma, S., & Shortland, A. (2008). ‘The political economy of financial development’. Oxford economic papers, 60(4), 567-596.
Halpern, D., Valenzuela, S., & Katz, J. E. (2017). ‘We face, I tweet: How different social media influence political participation through collective and internal efficacy’. Journal of Computer‐Mediated Communication, 22(6), 320-336.
Jensen, M. J. (2017). ‘Social media and political campaigning: Changing terms of engagement?’. The International Journal of Press/Politics, 22(1), 23-42.
Larsson, A. O., & Moe, H. (2012). ‘Studying political microblogging: Twitter users in the 2010 Swedish election campaign’. New media & society, 14(5), 729-747.
Mason, H. (2019). Persuasion: Master the Art of Manipulation, Mind, control & Influence. Seattle: Amazon.
McNair, B. (2017). An introduction to political communication. Routledge.
Scammell, M. (1999). ‘Political marketing: Lessons for political science’. Political studies, 47(4), 718-739.
Shirky, C. (2011). ‘The political power of social media: Technology, the public sphere, and political change’. Foreign affairs, 28-41.
Yamamoto, M., Kushin, M. J., & Dalisay, F. (2015). ‘Social media and mobiles as political mobilization forces for young adults: Examining the moderating role of online political expression in political participation’. New Media & Society, 17(6), 880-898.