منابع و مأخذ
بیچرانلو، عبدالله (1393). «رسانه موسیقی و جوانان ایرانی؛ با تمرکز بر موسیقی در تلویزیونهای ماهوارهای فارسیزبان». فصلنامه رسانه، شماره 2: 119-101.
خادمیان، طلیعه و محسن سلیمانی فاخر (1395). «نفرین و نفرت در ترانههای عامهپسند ایرانی (از سال 1380 تا کنون)». فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، شماره 1: 192-165.
شباهنگ، رضا، محمدعلی بشارت، فرزین باقری شیخانگفشه، منیژه فیروزه و عباس رحیمینژاد (1398). نقش تجربه تعامل فرااجتماعی، تعامل فرااجتماعی و گسستگی فرااجتماعی در پیشبینی پرستش افراد مشهور. فصلنامه شناخت اجتماعی، شماره 2: 60-50.
کاشانی، سالار (1395). جمهوری تتلیتیها. رادیو زمانه.
کوچکزایی، مصطفی، مجیدرضا فیضیان و محمدحسین شاهآبادی (1397). «بررسی سلبریتیسازی در رسانه و بحران هویت نوجوان در جامعه». فصلنامه فرهنگ، جامعه، رسانه. شماره 29: 121ـ103.
محمدپور، احمد، ابوبکر شریعتپناه و احمد غلامی (1392). «تحلیل جامعهشناختی شیوه برساخت هویت از رهگذر مصرف موسیقی عامهپسند در میان جوانان». فصلنامه مجله مطالعات اجتماعی ایران، شماره 4: 159ـ137.
مولایی، محمد مهدی (1395). گردش فرهنگ سلبریتی در رسانههای اجتماعی: مطالعه فعالیت سلبریتیهای ایرانی و هوادارانشان در اینستاگرام. فصلنامه فرهنگ، جامعه، رسانه. سال پنجم، 57-80.
Boyd, R. & Richerson, P. J. (1985). Culture and the Evolutionary Process. University of Chicago Press, Chicago.
Brooks, S. K. (2018). ‘FANatics: Systematic literature review of factors associated with celebrity worship, and suggested directions for future research’. Current psychology (New Brunswick, N.J.). Published online: 26 September 2018: 1-23.
Brown, W. J. (2015). ‘Examining four processes of audience involvement with media personae: Transportation, parasocial interaction, identification, and worship’. Communication Theory, 25(3): 259–283.
Chung, S. & Cho, H. (2017). ‘Fostering parasocial relationships with celebrities on social media: Implications for celebrity endorsement’. Psychology and Marketing, 34(4): 481–495.
Driessens, O. (2013). ‘Celebrity Capital: Redefining Celebrity Using Field Theory’. Theory and Society, 2(5): 43–60.
Eyal, K., Teeni-Harari, T., Katz, K. (2020). ‘A Content Analysis of Teen-Favored Celebrities' Posts on Social Networking Sites: Implications for Teen Fame-Valuation’. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 14(2): 1-19.
Giles, D. C. (2017). ‘How do fan and celebrity identities become established on twitter? A study of ‘social media natives’ and their followers’. Celebrity Studies, 8(3): 445–460.
Greenwood, D. N. (2013). ‘Fame, Facebook, and Twitter: How attitudes about fame predict frequency and nature of social media use’. Psychology of Popular Media Culture, 2(4): 222–236.
Hackley, C. & Hackley, R. A. (2016). The iconicity of celebrity and the spiritual impulse’. Consumption Markets & Culture, 19(3): 269–274.
Jayson, S. (2013). Survey: Young people who use social media seek fame. USA Today.
Jiménez, Á. V. & Mesoudi, A. (2019). ‘Prestige-biased social learning: Current evidence and outstanding questions’. Palgrave Communications, 5, Article 20.
Kosenko, K. A., Binder, A. R. & Hurley, R. (2016). ‘Celebrity influence and identification: A test of the Angelina effect’. Journal of Health Communication, 21(3): 318–326.
Liang, Y. & Shen, W. (2017). ‘Fan economy in the Chinese media and entertainment industry: How feedback from super fans can propel creative industries revenue’. Global Media and China, 1(4): 331-349.
Liu, J. K. K. (2013). ‘Idol worship, religiosity, and self-esteem among university and secondary students in Hong Kong’. Discovery – SS Student E-journal, 2: 15–28.
Madden, M., Lenhart, A., Cortesi, S., Gasser, U., Duggan, M., Smith, A., & Beaton, M. (2013). ‘Teens, social media, and privacy’.
Pew Research Center: Internet & Technology. Retrieved from:
https://www.pewresearch.org/internet/2013/05/21/teens-social-media-and-privacy/.
Maltby, J., Houran, J., & McCutcheon, L. (2003). ‘A clinical interpretation of attitudes and behaviors associated with celebrity worship’. The Journal of Nervous and Mental Disease, 191(1): 25–29.
Marwick, A., & Boyd, d. (2011). ‘To see and be seen: Celebrity practice on Twitter’. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 11 (2): 139–158.
Mendick, H., Allen, K., & Harvey, L. (2014). Turning to the empirical audience: the desired but denied object of celebrity studies?. Published online: 08 Jul 2015: 374-377.