منابع و مأخذ
اکبرپور، تقی (1390). پیشبینی تقاضای گردشگری ورودی ایران (رویکرد شبکههای عصبی ـ فازی). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی.
الیاسپور، بهنام و مهدی نصرالله (1385). برآورد تابع تقاضای گردشگری خارجی در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی، دانشگاه شهید بهشتی.
اینسکیپ، ادوارد (1392). برنامهریزی گردشگری رویکردی یکپارچه و پایدار به برنامهریزی و توسعه گردشگری. ترجمه محمود حسنپور و سعید داغستانی. تهران: مهکامه.
خسروآبادی، محمد (1385). تخمین تابع تقاضای گردشگری خارجی ایران طی دوره 1383-1344 و ارائه استراتژیهای گسترش صنعت گردشگری ایران (با استفاده از استراتژیهای توسعه گردشگری در مالزی، سنگاپور و مصر). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده صنایع و سیستمها، دانشگاه صنعتی اصفهان.
خوشنویس یزدی، سهیلا و مریم غمایی (1394). «برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران». فصلنامه پژوهشنامه اقتصاد و کسبوکار، شماره 12: 1ـ12.
رسولی، اسماعیل (1381). تخمین تابع تقاضای گردشگری ورودی به ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی.
زارع اشکذری، سید محمد، محسن سقایی، میر نجف موسوی و رضا مختاری ملک آبادی (1394). «عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری فرهنگی با رویکرد جذب گردشگران خارجی در ایران مرکزی، مورد مطالعه: شهر یزد». فصلنامه جغرافیا و آمایش شهری ـ منطقهای، شماره 17: 208ـ189.
صفایی، شهابالدین (1386). برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران با استفاده از دادههای سالهای ۱۳۸۴- ۱۳۵۹. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی، گروه اقتصاد، دانشگاه رازی.
عبدی آلادزگه، ابراهیم (1382). پیشبینی تقاضای گردشگری خارجی با استفاده از شبکه عصبی و رگرسیون فازی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده صنایع و سیستمها، دانشگاه صنعتی اصفهان.
فهیمی فرد، محمد، ماشالله سالارپور و محمود صبوحی (1390). «مقایسه توان پیشبینی مدل عصبی ـ فازی با مدل شبکه عصبی و خود رگرسیونی ARIMA، مطالعه موردی قیمت هفتگی تخممرغ». فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 74: 145ـ138.
کاوهئیان، نسترن (1381). برآورد تابع تقاضای گردشگری بینالمللی ایران طی سالهای 75-1350. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی، دانشگاه شهید بهشتی.
منهاج، محمدباقر، عالیه کاظمی، حامد شکوری گنجوی، محمدرضا مهرگان و محمدرضا تقیزاده (1389). «پیشبینی تقاضای انرژی بخش حملونقل با استفاده از شبکههای عصبی: مطالعۀ موردی در ایران». فصلنامه مدرس علوم انسانی، شماره 2: 220ـ203.
نوری، مهناز (1375). برآورد تابع تقاضای گردشگری در ایران 72-1348. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه الزهرا.
Arbel, A. & Revid, A. (2001). ‘On recreation demand: A time series approach’.
Journal of Applied Economics,
22(3/4),7-20.
Athanasopoulos, G., & Hyndman, R. J. (2008). ‘Modelling and forecasting Australian domestic tourism’. Tourism Management, 29(1), 19-31.
Can, V. (2013). Modeling tourism demand, travel mode choice and destination loyalty. a dissertation for the degree of Philosophies Doctor, Faculty of Biosciences, Fisheries and Economics, Troms University Business School.
Chang, P.T. (1998). ‘The fuzzy Delphi method via fuzzy statistics and membership function fitting and application to the human resources’. Fuzzy Sets and Systems, 112(3), 511-520.
Chen, K. Y. (2011). ‘Combining linear and nonlinear model in forecasting tourism demand’. Expert Systems with Applications, 38(8), 10368-10376.
Chen, K. Y. & Wang, C.H. (2007). ‘Support vector regression with genetic algorithms in forecasting tourism demand’. Tourism Management, 28, 215-216.
Cheng, C.H. & Lin, Y. (2002). ‘Evaluating the best main battle tank using fuzzy decision theory with linguistic criteria evaluation European’. Journal of Operational Research, 142, 147-186.
Cho, V. (2003). ‘A comparison of three different approaches to tourist arrival forecasting’. Tourism Management, 24, 323-330.
Claveria, O. & Torra, A. (2014). ‘Forecasting Tourism Demand to Catalonia: Neural Networks vs’. Time Series Models, Economic Modeling, 36, 220-228.
Diamond, J. (2000). Tourism role in economics development, the case Re-examines economic development.
Hamal, K. (2007). ‘Modeling domestic holiday tourism demand in Australia: problems and solutions’. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 1(2), 35-46.
Jaume, R. & Aon, W. (2015). ‘The Use of Tourism Demand Models in the Estimation of the Impact of Climate Change on Tourism’. Revista Turismo em Análise, 26(1), 4-20.
Jiao, E. X., & Chen, J. L. (2018). ‘Tourism forecasting: A review of methodological developments over the last decade’. Tourism Economics, 25(3), 469-492.
Köberl, J., Prettenthaler, F., & Bird, D. N. (2016). Modelling climate change impacts on tourism demand: A comparative study from Sardinia (Italy) and Cap Bon (Tunisia). Science of the Total Environment, 543, 1039-1053.
Law, R. & Au, N. (1999). ‘A Neural network model to forecast Japanese demand for travel to Hong Kong’. Tourism Management, 20, 89-97.
Li, G. & Jiao,
X. (2020).
Tourism forecasting research: a perspective paper, Tourism Review. University of Surrey, Guildford, UK.
Makridakis, S. & Hibon, M. (2000). ‘The M3-competition: Results, conclusions and implications’. International Journal of Forecasting, 16, 451–476.
Massidda, C. & Etzo, I. (2012). ‘The Determinants of Italian Domestic Tourism: A Panel Data Analysis’.
Journal of Tourism Management,
33(3), 415-423.
McKercher, B. & du Cros, H. (2002). Cultural Tourism: The Partnership between Tourism and Cultural Heritage Management. Hayworth Hospitality Press, New York.
Pai, P. F., Hong, W. C., Chang, P. T., & Chen, C. T. (2006). ‘The application of support vector machines to forecast tourist arrivals in Barbados: an empirical study’. International Journal of Management, 23, 375–385.
Palmer, A., Jose, M. & Sese, A. (2006). ‘Designing an artificial neural network for forecasting tourism time series’. Tourism Management, 27, 781-790.
Patuelli, R., Mussoni, M. & Candela, G. (2013). ‘The Effects of World Heritage Sites on Domestic Tourism: A Spatial Interaction Model for Italy’. The Rimini Centre for Economic Analysis journal, 11, 189–213.
Raj, R. (2012).
Contemporary cultural issues and policies for the region, Palermo Business Review 6 Special Issue, Facultad de Ciencias Económicas, Universidad de Palermo, Buenos Aires, Argentina. Retrieved from:
http://www.palermo.edu
Rapoport, A. (1992). House Form and Culture. Prentice-Hall, New Jersey.
Romilly, P., Liu, X. & Song, H. (2009). ‘Economic and social determinant of international Tourism spending: A panel data analysis’. Tourism analysis, 3(1), 3-16.
Rostamzadeh, R., & Sofian, S. (2011). ‘Prioritizing effective 7 Ms to improve production systems performance using fuzzy AHP and fuzzy Topsis(case study)’. Expert system with Applications, 38, 5166-5177.
Shen, S., Li, G., & Song, H. (2011). ‘Combination forecasts of international tourism demand’. Annals of Tourism Research, 38, 72–89.
Smola, J. (1998). Learning with Kernels. PhD thesis, Technische Universit¨ at Berlin. GMD Research Series No. 25.
Song, H., & Turner, L. (2006). ‘Tourism demand forecasting’. In L. Dwyer, & P. Forsyth (Eds.), International handbook on the economics of tourism. Cheltenham: Edward Elgar.
Song, H., Qiu, R. T., & Park, J. (2019). ‘A review of research on tourism demand forecasting’. Annals of Tourism Research, 75, 338-362.
Vapnik, V. (1995). The Nature of Statistical Learning Theory. Springer-Verlag, New York.
Vetitnev, A., Kopyirin, A., & Kiseleva, A. (2015). ‘System dynamics modeling and forecasting health tourism demand: the case of Russian resorts’. Current Issues in Tourism, 19(7), 618-623.
Weng, G., & Li, L. (2015). ‘Study of Tourism Forecasting Based on a Seasonally Adjusted Particle Swarm Optimization-Support Vector Regression Model’. Journal of Information & Computational Science, 12(7), 2747-2757.
Xiao, H., & Li, L. (2004). Villagers' perceptions of traditions: some observations on the development of rural cultural tourism in China. Tourism Recreation Research, 29(2), 69-80.
Yang, y., Liu, Z., & Qi, Q. (2014). ‘Domestic tourism demand of urban and rural residents in China: Does relative income matter?’.
Journal of Tourism Management, 40, 193–202.
Yepremian, G. (2005). ‘Forecasting Tourism Demand in Japon’. International Journal of Forecasting, 12, 447-475.