منابع و مأخذ
آزاد، سمانه (1391). «مشکلات اجرای سند تحول بنیادین از زبان مدیران) موانعی که بر سر راه سند تحول سبز شدهاند)»، رشد مدیریت مدرسه، شماره 6: 4-1.
اسلامیان، حسن و همکاران (1394). «نگاهی تحلیلی به چالشهای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش»، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور نکا.
اشتریان، کیومرث؛ سمانه کشوردوست و سمانه فراهانی (1394). «اجرای پژوهی در سیاستگذاری عمومی، موانع اجرای مطلوب برنامۀ چهارم توسعه در حوزۀ سلامت و فرهنگ»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، شماره 2: 28-17.
بطحائی، سیدمحمد (26/1/1397). «چه کسانی در برابر تغییر و تحولات آموزش و پرورش مقاومت میکنند؟»، مصاحبه با روزنامۀ ایران، شمارۀ 6755.
بل، لس و هوارد استونسون (1392). سیاستگذاری آموزشی، ترجمۀ محمود ابوالقاسمی و کوروش فتحی واجارگاه، تهران: انتشارات شورای عالی آموزش و پرورش.
پورعزت، علیاصغر و بهنام عبدی (1398). «مفهومپردازی حکمرانی مسئولانه مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت نیل به الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 30: 213-193.
خامنهای، آیتالله سیدعلی (9/6/1397). بیانات در دیدار با مدیران آموزش و پرورش، قابل دسترسی در:
WWW.Leader.ir
خوبرو، محمدتقی و روحالله ابراهیمی (1398). «عوامل کلیدی موفقیت در خطمشیگذاری بخش خدمات عمومی ایران»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 2: 23-20
دفتر طرحهای ملی (1395). ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج سوم). تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
ربوی، رجب ملکی؛ صادق آوارسین و جعفر ترکزاده (1395). «تحلیل رگرسیونی موانع اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 128: 101-85.
رستمی، محمدباقر و همکاران (1395). «ارائۀ الگوی پیادهسازی نقشۀ جامع علمی کشور»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 20: 11-5.
روزنامۀ خراسان (پنجشنبه 22/12/96). «وزیر آموزش و پرورش: در عملیاتی کردن سند تحول ضعیف بودهایم.»
شیبانی، ملیحه و همکاران (1395). «مطالعۀ چالشهای اجرای پزشک خانواده در نظام سلامت ایران»، مجله حکیم، شماره 65 : 18ـ31.
عباسپور، عباس و کیوان مرادی (1396). «تحلیل انتقادی سیاست آموزشی، بازخوانش ارزشهای گمشده»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، شماره 3: 160ـ137.
کریمی دستجردی، داود و همکاران (1389). «رتبهبندی موانع پیادهسازی تصمیمات راهبردی»، فصلنامه مطالعات راهبردی مدیریت، شماره 2: 83-55.
محمدپور، احمد و همکاران (1389). «روشهای تحقیق ترکیبی بهعنوان سومین جنبش روششناختی: مبانی نظری و اصول علمی»، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، شماره 38: 100-77.
محمدی، مهدی؛ قاسم سلیمی و طاهره دری (1396). «تدوین و اعتباریابی الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش ایران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 126: 67-35.
محمدی، نعیمه و حسن داناییفرد (1398). «الگوی حکمرانی مشارکتی توسعۀ انرژی تجدیدپذیر در ایران: رویکرد نهادی»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 30: 68-55.
معدنی، جواد و داود حسینپور (1398). «تدوین الگوی مبارزه با پولشویی با استفاده از رویکرد خطمشیگذاری تعاملی»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 3: 134-112.
میرزامصطفی، صدیقه (1398). «آموزشهای پنهان مدرسه و تجارب زیستۀ دانشآموزان (مطالعۀ موردی یکی از مدارس متوسطۀ فرزانگان تهران)، فصلنامه جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، شماره 14: 260 ـ233.
نوید ادهم، مهدی (1389). مبانی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش. تهران: انتشارات نورالثقلین.
نوید ادهم، مهدی (1391). «الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش». راهبرد فرهنگ، شماره 17 و 18: 75-49.
نیکنشان، شقایق و همکاران (1389). «تحلیلی بر رویکردهای روایی در پژوهشهای کیفی»، روش شناسی علوم انسانی ، شماره 62: 160-141.
وفایی، الهام و سعید وکیلی (1399). گزارش تحلیلی بودجۀ آموزش و پرورش عمومی. مرکز پژوهشی توسعه و آیندهنگری سازمان برنامه و بودجه.
هادینژاد، مصطفی و سجاد تمدن (1393). «شناسایی صفات شخصیتی مقاومت رفتاری در برابر تغییر»، دوفصلنامه مدیریت راهبردی، شماره 1: 193-176.
هاشمی، شهناز (1396). «بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، فصلنامه رسانه، شماره 4: 33-17.
هدایتی، فرشته و هدایتالله خوارزمی (1395). «آسیبشناسی اجرای سند تحول بر اساس مبانی مدیریت تحول سازمانی»، نشریه راهبرد توسعه، شماره 1: 132-119.
سازمانها
جهاد دانشگاهی (1398). پیمایش ملی خانواده، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز.
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عمومی جمهوری اسلامی ایران.
کمیسیون تعلیم و تربیت و کمیسیون اجراییسازی سند تحول (اردیبهشت 1398). آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین، چالشها، راهبردها و اقدامات، شورای عالی انقلاب فرهنگی.
Bryson, J. M. & Bromily, P. (1993). ‘Critical factors affecting the planning and implementation of major projects’. Strategic Management Journal,
منابع و مأخذ
آزاد، سمانه (1391). «مشکلات اجرای سند تحول بنیادین از زبان مدیران) موانعی که بر سر راه سند تحول سبز شدهاند)»، رشد مدیریت مدرسه، شماره 6: 4-1.
اسلامیان، حسن و همکاران (1394). «نگاهی تحلیلی به چالشهای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش»، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور نکا.
اشتریان، کیومرث؛ سمانه کشوردوست و سمانه فراهانی (1394). «اجرای پژوهی در سیاستگذاری عمومی، موانع اجرای مطلوب برنامۀ چهارم توسعه در حوزۀ سلامت و فرهنگ»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، شماره 2: 28-17.
بطحائی، سیدمحمد (26/1/1397). «چه کسانی در برابر تغییر و تحولات آموزش و پرورش مقاومت میکنند؟»، مصاحبه با روزنامۀ ایران، شمارۀ 6755.
بل، لس و هوارد استونسون (1392). سیاستگذاری آموزشی، ترجمۀ محمود ابوالقاسمی و کوروش فتحی واجارگاه، تهران: انتشارات شورای عالی آموزش و پرورش.
پورعزت، علیاصغر و بهنام عبدی (1398). «مفهومپردازی حکمرانی مسئولانه مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت نیل به الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 30: 213-193.
خامنهای، آیتالله سیدعلی (9/6/1397). بیانات در دیدار با مدیران آموزش و پرورش، قابل دسترسی در:
WWW.Leader.ir
خوبرو، محمدتقی و روحالله ابراهیمی (1398). «عوامل کلیدی موفقیت در خطمشیگذاری بخش خدمات عمومی ایران»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 2: 23-20
دفتر طرحهای ملی (1395). ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج سوم). تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
ربوی، رجب ملکی؛ صادق آوارسین و جعفر ترکزاده (1395). «تحلیل رگرسیونی موانع اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 128: 101-85.
رستمی، محمدباقر و همکاران (1395). «ارائۀ الگوی پیادهسازی نقشۀ جامع علمی کشور»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 20: 11-5.
روزنامۀ خراسان (پنجشنبه 22/12/96). «وزیر آموزش و پرورش: در عملیاتی کردن سند تحول ضعیف بودهایم.»
شیبانی، ملیحه و همکاران (1395). «مطالعۀ چالشهای اجرای پزشک خانواده در نظام سلامت ایران»، مجله حکیم، شماره 65 : 18ـ31.
عباسپور، عباس و کیوان مرادی (1396). «تحلیل انتقادی سیاست آموزشی، بازخوانش ارزشهای گمشده»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، شماره 3: 160ـ137.
کریمی دستجردی، داود و همکاران (1389). «رتبهبندی موانع پیادهسازی تصمیمات راهبردی»، فصلنامه مطالعات راهبردی مدیریت، شماره 2: 83-55.
محمدپور، احمد و همکاران (1389). «روشهای تحقیق ترکیبی بهعنوان سومین جنبش روششناختی: مبانی نظری و اصول علمی»، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، شماره 38: 100-77.
محمدی، مهدی؛ قاسم سلیمی و طاهره دری (1396). «تدوین و اعتباریابی الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش ایران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 126: 67-35.
محمدی، نعیمه و حسن داناییفرد (1398). «الگوی حکمرانی مشارکتی توسعۀ انرژی تجدیدپذیر در ایران: رویکرد نهادی»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 30: 68-55.
معدنی، جواد و داود حسینپور (1398). «تدوین الگوی مبارزه با پولشویی با استفاده از رویکرد خطمشیگذاری تعاملی»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 3: 134-112.
میرزامصطفی، صدیقه (1398). «آموزشهای پنهان مدرسه و تجارب زیستۀ دانشآموزان (مطالعۀ موردی یکی از مدارس متوسطۀ فرزانگان تهران)، فصلنامه جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، شماره 14: 260 ـ233.
نوید ادهم، مهدی (1389). مبانی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش. تهران: انتشارات نورالثقلین.
نوید ادهم، مهدی (1391). «الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش». راهبرد فرهنگ، شماره 17 و 18: 75-49.
نیکنشان، شقایق و همکاران (1389). «تحلیلی بر رویکردهای روایی در پژوهشهای کیفی»، روش شناسی علوم انسانی ، شماره 62: 160-141.
وفایی، الهام و سعید وکیلی (1399). گزارش تحلیلی بودجۀ آموزش و پرورش عمومی. مرکز پژوهشی توسعه و آیندهنگری سازمان برنامه و بودجه.
هادینژاد، مصطفی و سجاد تمدن (1393). «شناسایی صفات شخصیتی مقاومت رفتاری در برابر تغییر»، دوفصلنامه مدیریت راهبردی، شماره 1: 193-176.
هاشمی، شهناز (1396). «بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، فصلنامه رسانه، شماره 4: 33-17.
هدایتی، فرشته و هدایتالله خوارزمی (1395). «آسیبشناسی اجرای سند تحول بر اساس مبانی مدیریت تحول سازمانی»، نشریه راهبرد توسعه، شماره 1: 132-119.
سازمانها
جهاد دانشگاهی (1398). پیمایش ملی خانواده، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز.
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عمومی جمهوری اسلامی ایران.
کمیسیون تعلیم و تربیت و کمیسیون اجراییسازی سند تحول (اردیبهشت 1398). آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین، چالشها، راهبردها و اقدامات، شورای عالی انقلاب فرهنگی.
Bryson, J. M. & Bromily, P. (1993). ‘Critical factors affecting the planning and implementation of major projects’. Strategic Management Journal,
منابع و مأخذ
آزاد، سمانه (1391). «مشکلات اجرای سند تحول بنیادین از زبان مدیران) موانعی که بر سر راه سند تحول سبز شدهاند)»، رشد مدیریت مدرسه، شماره 6: 4-1.
اسلامیان، حسن و همکاران (1394). «نگاهی تحلیلی به چالشهای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش»، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور نکا.
اشتریان، کیومرث؛ سمانه کشوردوست و سمانه فراهانی (1394). «اجرای پژوهی در سیاستگذاری عمومی، موانع اجرای مطلوب برنامۀ چهارم توسعه در حوزۀ سلامت و فرهنگ»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، شماره 2: 28-17.
بطحائی، سیدمحمد (26/1/1397). «چه کسانی در برابر تغییر و تحولات آموزش و پرورش مقاومت میکنند؟»، مصاحبه با روزنامۀ ایران، شمارۀ 6755.
بل، لس و هوارد استونسون (1392). سیاستگذاری آموزشی، ترجمۀ محمود ابوالقاسمی و کوروش فتحی واجارگاه، تهران: انتشارات شورای عالی آموزش و پرورش.
پورعزت، علیاصغر و بهنام عبدی (1398). «مفهومپردازی حکمرانی مسئولانه مبتنی بر فناوری اطلاعات در جهت نیل به الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 30: 213-193.
خامنهای، آیتالله سیدعلی (9/6/1397). بیانات در دیدار با مدیران آموزش و پرورش، قابل دسترسی در:
WWW.Leader.ir
خوبرو، محمدتقی و روحالله ابراهیمی (1398). «عوامل کلیدی موفقیت در خطمشیگذاری بخش خدمات عمومی ایران»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 2: 23-20
دفتر طرحهای ملی (1395). ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج سوم). تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
ربوی، رجب ملکی؛ صادق آوارسین و جعفر ترکزاده (1395). «تحلیل رگرسیونی موانع اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 128: 101-85.
رستمی، محمدباقر و همکاران (1395). «ارائۀ الگوی پیادهسازی نقشۀ جامع علمی کشور»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 20: 11-5.
روزنامۀ خراسان (پنجشنبه 22/12/96). «وزیر آموزش و پرورش: در عملیاتی کردن سند تحول ضعیف بودهایم.»
شیبانی، ملیحه و همکاران (1395). «مطالعۀ چالشهای اجرای پزشک خانواده در نظام سلامت ایران»، مجله حکیم، شماره 65 : 18ـ31.
عباسپور، عباس و کیوان مرادی (1396). «تحلیل انتقادی سیاست آموزشی، بازخوانش ارزشهای گمشده»، فصلنامه سیاستگذاری عمومی، شماره 3: 160ـ137.
کریمی دستجردی، داود و همکاران (1389). «رتبهبندی موانع پیادهسازی تصمیمات راهبردی»، فصلنامه مطالعات راهبردی مدیریت، شماره 2: 83-55.
محمدپور، احمد و همکاران (1389). «روشهای تحقیق ترکیبی بهعنوان سومین جنبش روششناختی: مبانی نظری و اصول علمی»، فصلنامه جامعهشناسی کاربردی، شماره 38: 100-77.
محمدی، مهدی؛ قاسم سلیمی و طاهره دری (1396). «تدوین و اعتباریابی الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش ایران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 126: 67-35.
محمدی، نعیمه و حسن داناییفرد (1398). «الگوی حکمرانی مشارکتی توسعۀ انرژی تجدیدپذیر در ایران: رویکرد نهادی»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 30: 68-55.
معدنی، جواد و داود حسینپور (1398). «تدوین الگوی مبارزه با پولشویی با استفاده از رویکرد خطمشیگذاری تعاملی»، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 3: 134-112.
میرزامصطفی، صدیقه (1398). «آموزشهای پنهان مدرسه و تجارب زیستۀ دانشآموزان (مطالعۀ موردی یکی از مدارس متوسطۀ فرزانگان تهران)، فصلنامه جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، شماره 14: 260 ـ233.
نوید ادهم، مهدی (1389). مبانی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش. تهران: انتشارات نورالثقلین.
نوید ادهم، مهدی (1391). «الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش». راهبرد فرهنگ، شماره 17 و 18: 75-49.
نیکنشان، شقایق و همکاران (1389). «تحلیلی بر رویکردهای روایی در پژوهشهای کیفی»، روش شناسی علوم انسانی ، شماره 62: 160-141.
وفایی، الهام و سعید وکیلی (1399). گزارش تحلیلی بودجۀ آموزش و پرورش عمومی. مرکز پژوهشی توسعه و آیندهنگری سازمان برنامه و بودجه.
هادینژاد، مصطفی و سجاد تمدن (1393). «شناسایی صفات شخصیتی مقاومت رفتاری در برابر تغییر»، دوفصلنامه مدیریت راهبردی، شماره 1: 193-176.
هاشمی، شهناز (1396). «بررسی نقش رسانه در نظام تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، فصلنامه رسانه، شماره 4: 33-17.
هدایتی، فرشته و هدایتالله خوارزمی (1395). «آسیبشناسی اجرای سند تحول بر اساس مبانی مدیریت تحول سازمانی»، نشریه راهبرد توسعه، شماره 1: 132-119.
سازمانها
جهاد دانشگاهی (1398). پیمایش ملی خانواده، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز.
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
شورای عالی آموزش و پرورش (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت عمومی جمهوری اسلامی ایران.
کمیسیون تعلیم و تربیت و کمیسیون اجراییسازی سند تحول (اردیبهشت 1398). آموزش و پرورش در مسیر تحول بنیادین، چالشها، راهبردها و اقدامات، شورای عالی انقلاب فرهنگی.
Bryson, J. M. & Bromily, P. (1993). ‘Critical factors affecting the planning and implementation of major projects’. Strategic Management Journal, 14: 319–33.
Clarkson, M. B. E. (1995). ‘A stakeholder framework for analyzing and evaluating corporate social performance’. Academy of Management Review, 20: 65–91.
Donaldson, T., & Preston, L. E. (1995). ‘The stakeholder theory of the corporation: Concepts, evidence, and implications’. Academy of management Review, 20(1): 65-91.
Hermans, L. M. & Thissen, W. A. (2009). ‘Actor analysis methods and their use for public policy analysts’. European Journal of Operational Research,196(2): 808-818.
Thissen,W. A. H. (2005). Actor Analysis for Water Resources management. Eburon Pub.
Degget , B. (2014). Adderessing Current and Futurs Challenge in England Intrnational Center for leadership Education.
Launch, C. (1995). Charting our Education Future . Department Of Education
Macbeath, J. (2012). Future of Teaching Profossion IMHE. Cambridge University Press.
Sudha, P. (1986). National Policy Of Education .Ministry Of Education. ( https://www.slideshare.net/sudhapathak/national-policy-of-education-1986)
Sitography:
Stanford University (2010). American Education in 2030 Board of Trusted of Leland .( https://www.hoover.org/research/american-education-2030)
Department of Education and Skills Action Plan for Education (2017). ( https://www.education.ie/en/The-Department/Action-Plan-for-Education-2016-2019/)
Ministery of Human Resource Development (2016). National Policy on Education. ( https://planipolis.iiep.unesco.org/en/2016/national-policy-education-2016-report-committee-evolution-new-education-policy-6454)
The National Commission on Teaching and Americans Future (1996). Wath Matters Most: Teaching For American s Futurs. ( https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0895904800014001013)